اساسا آموزش بدون شور و شوق هیچ معنایی ندارد

همه ما در دوران مدرسه با نوعی بی رغبتی نسبت به حضور در کلاس‌های درس مواجه بودیم و این موضوع اکنون نیز در میان فرزندانمان وجود دارد و این نشان می‌دهد که در مدارس یک خلاء وجود دارد که می‌توان نام آن را نبود نشاط و انگیزه  نام نهاد.

تاکید بیش از حد بر روی آموزش بدون درنظر گرفتن نیازهای روحی و روانی دانش آموزان موجب بی انگیزگی در میان این طیف از جامعه شده است.  مدارس به سوی یکنواختی می‌روندو                                                            

ادامه نوشته

برای داشتن مدرسه ای سالم ، مطلوب و شاد چه باید کرد ؟

این نکته حائز اهمیت است که برای داشتن مدرسه ای سالم ،مطلوب و شاد باید به تمامی عوامل و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخت.

انتخاب سیاستگذاران و مدیران و معلمین خوب در تزریق شادی و ایجاد بستر شادی و نشاط در مدارس بسیار مهم است.باید اجازه دهیم بچه ها در مدارس شاد تربیت شوند که تاثیرش در یادگیری های دروس و مهارت ها اجتماعی و غیره هم بسیار قابل توجه خواهد بود.

درآموزش و پرورش ما با انسان سر و کار داریم .با دانش آموزی که در آینده قرار است چرخ این مملکت را بچرخاند وهر چقدر توان داریم باید برایش سرمایه گذاری کنیم.
 

ادامه نوشته

نظام آموزشی

حضرت علی(ع) می فرماید: اگر روزی آفتاب طلوع كند و من در آن روز علم و دانش تازه ای نیاموزم آن روز بر من مبارك نخواهد بود.

شادی و نشاط در مدرسه باعث رشد و تکامل دانش‌آموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی می‌شود.
اولیاء فرهنگ و آموزش و پرورش باید

 

ادامه نوشته

مدیران شایسته و معلمان با انگیزه

 

از جمله ارکان تاثیر گذار در مدارس مدیرانی هستند که با توجه به مسئولیت خطیرشان به عنوان رهبران آموزشی نقش برنامه‌ریزی سازماندهی، کنترل و هدایت مدارس را بر عهده داشته و با نگاهی علمی نسبت به فرآیند تربیت در دانش‌آموزان هدایتگری می‌کنند.

ادامه نوشته

نقش الگوهای تربیتی خانواده ها در تربیت دانش آموزان شاد

 

خانواده اولین نهادی است که:

انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد.

ادامه نوشته

مدارس شاد در یادگیری دروس و مهارت ها اجتماعی تاثیربسیار قابل توجهی دارند

دانش‌آموزان، به عنوان آینده ‌سازان و سرمایه‌های جامعه، باید از هر نظر مورد توجه قرار گرفته و مدرسه نیز همچون  مهد پرورش این سرمایه‌ها ،اهمیتی ویژه پیدا می‌کند.

 

ادامه نوشته

ایجاد فضای شاد و بانشاط در مدارس با ورزش


ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت اموزشی مدارس می تواند عامل مهمی در کسب امادگی های جسمانی و ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش اموزان باشد. بهتر است به منظور جذابیت حرکات و هماهنگی با روحیه  ی دانش اموزان ،تمرینات متنوع و ترکیبی در برنامه ی صبحگاهی انتخاب شود.

ورزش، سلامتي، شادابي :
سلامت هر فردي تحت تاثير عوامل گوناگون چون ژنتيك، محيط زيست، خدمات پزشكي سبك زندگي است در اين ميان تمرينات بدني ورزش جايگاه مهمي دارند تا جايي كه كاهش فعاليت بدني مي تواند سلامت فرد را تحت تاثير قرار دهد.

 

ادامه نوشته

معلم شاد و با روحیه 

اگر قرار باشد روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت.


 

ادامه نوشته

كلاس بانشاط ، درس بانشاط ، معلّم بانشاط ، دانش آموز بانشاط زندگي بانشاط و آينده ي پرنشاط

براي اينکه سلامت جسماني و رواني دانش‌آموزان حفظ شود، بايد سعي کنيم با شناسايي عوامل مؤثر بر شادي، موجبات تقويت عوامل مثبت و تقليل عوامل منفي مؤثر بر شادي را فراهم کنيم. از آنجا که شادي بزرگ‌ترها عامل مؤثر در شادي و نشاط کودکان است و اوليا و مربيان غمگين نمي‌توانند فرزندان و دانش‌آموزاني شاد تربيت کنند، از اين‌رو با ارائه نظام اعتقادي براي دستيابي به شادي، مي‌توان به افزايش شادي در ميان افراد جامعه کمک کرد.

ادامه نوشته

شاداب سازی در مدارس

شاداب‌سازی و ایجاد روحیه شاد در دانش‌آموزان و جلوگیری از افسردگی آنها باعث می‌شود افرادی هدفمند و کار آمد در جامعه داشته باشیم در این میان عوامل متعددی دست به‌دست هم داده تا بتواند این هدف محقق شود.

ادامه نوشته

چرا نرخ شادي و خنده در مدارس ما بسيار پايين است؟

 



 
چرا نرخ شادي و خنده در مدارس ما بسيار پايين است؟برای بهره گیری مناسب از شرایط و امکانات ، برای ظهور استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان و شاداب نمودن ایشان باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود .چرا که در تعریف مدیریت به عنوان یک رشته علمی((فرایند به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی و سازماندهی - بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل است .)) 
 

ادامه نوشته

پرسش مهر  ۹۹-۹۸

 


محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟
 
آیا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شاد است؟

دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند؟